Domácí úkoly

ŽÁDOST O SPOLUPRÁCI

Vážení rodiče, zde bude postupně přibývat domácí učivo po dobu uzavření školy. S rodiči prvňáčků komunikuje pí uč. Pristášová e-mailem. Prosíme Vás o spolupráci s dětmi a svědomité vypracování všech zadaných cvičení a úkolů. Pokud si s něčím nebudete vědět rady, prosíme, kontaktujte nás prostřednictvím e-mailů uvedených na stránce Kontakty.

Děkujeme Vám!


Družináčci, pokud se už trošku nudíte, připravila jsem pro vás šifru a pracovní list. Mrkněte na nově vytvořenou stránku ŠD - Zábava.

POZOR - bavit se můžete všichni - i ten, kdo není aktuálně do družiny přihlášen :-)

Věříme, že vás nová stránka potěší Pavlína, Jitka a Monika


UČIVO ČTVRTEK 2. 4.

AHOJTE všichni, dnes jste mnozí pracovali moc pěkně, a někteří jste mě fakt pobavili svými odpověďmi na zábavnou aprílovou otázku, zatím neprozradím, co to je.

Požadovaná vypracovaná cvičení odešlete do pátku 9:00 hodin. 
3. TŘÍDA

M: uč. str. 44/11 sešit, 45/15 - 6 př. + zk, pošlete prosím.

Čj: uč. str 36/3 sešit, použijte zkratky os., č., č. + 2 cv. z prac. sešitu, ta mi pošlete.

Prv: zápis do sešitu nalepit nebo opsat + 1 cv. z prac. sešitu

Aj: z prac. sešitu 1 cvičení

4.TŘÍDA
M: uč. str. 36/10 4 př. moc a moc prosím rodiče, aby s vámi toto cvičení udělali, je to důležité učivo a není jednoduché. Děkuji.

Čj: uč. str. 43 přečíst pozorně, už jsme dělali vloni, podtrhněte na folii všechna slovesa + 1 cv. z prac. sešitu.

Vl: str. 19 + zápis, do sešitu vypracujte úkol č. 2 + 1 stránku z prac. sešitu, tu mi pošlete.

Čt: str. 134 - 135


Milé děti, děkuji za vaše práce, které jste mi poslali, budu hodnotit jen některé z vašich prací, proto posílejte jen ta cvičení, která poslat chci. S některými jsem dnes měla výuku online, bylo milé vás slyšet, budu vás kontaktovat postupně, abychom spolu probrali případné otázky, či procvičili, co vám nejde. A taky vás ráda uslyším. Zítra musím do školy, takže s rozhovory začneme ve čtvrtek. A tady máte zase nějakou práci...

Nejdříve aprílový úkol, potom zábava a nakonec běžná domácí práce. Těšíte se?

Níže na obrázcích vidíte NĚCO! To NĚCO pojmenujte, určete na co se to asi má používat a odpovědi mi pošlete mailem. Pracujte samostatně bez pomoci dospělých, vtipné odpovědi jsou velmi vítány :-)

Ale nejlépe se učí legrací, hodně o tom ví Spejbl a Hurvínek. Poslechněte si, jak se Hurvínek učil skloňovat kočku - aneb, jak se zábavnou formou naučit pády. Věřím, že vám to pomůže.

Požadovaná vypracovaná cvičení odešlete do čtvrtka 9:00 hodin.

UČIVO 1. 4. není to prosím apríl :-)
3. TŘÍDA

Čj: uč: str 36/1 ústně, 36/2 do sešitu vypište slovesa, napište pak v jakém jsou čase, na závěr + 1 cv. z prac. sešitu

M: procvičujte kružnice na papír, 44/8 - 6 př. + ZK do sešitu, 44/9 do sešitu, oba úkoly mi pošlete.

Prv: číst str. 64, do sešitu nadpis RŮST A VÝVOJ, vyberte si v jaké fázi vývoje se teď nacházíte, napište mi název a nakreslete obrázek, co vlastně všechno v tomto období děláte, chtěla bych, aby vás ta kresba vystihla, prosím o vlastní tvorbu, ne o nápady rodičů, těším se na vaše kresby.

Aj: napište mi do sešitu Excercisebook, jaké barvy má dnes vaše oblečení, které máte na sobě, všechno oblečení prosím. Datum je 1st April.

Čt: str. 138 - 140, zkuste měnit hlasy podle rolí, třeba tím pobavíte sourozence nebo rodiče.


4. TŘÍDA
Čj: uč. str. 41 číst, 42/1 číst, vypište do sešitu 10 sloves + přečíst zelené rámečky, to už znáte + 1 cv. z prac. sešitu, to mi pošlete.

M: uč. str. 35/4, 35/7 - 3 př. + ZK + 1 cv. z prac. sešitu.

Př: uč. str. 43 zahrajte si hru, kdo má starší sourozence, prosím zahrajte si s nimi, jinak můžete sami  nebo s rodiči... + 1 cv. z prac. sešitu.

Čt: str. 130 - 133 nejdříve si přečtěte, jak se čtou jména v textu, je to důležité.

Aj: popište mi, co máte dnes na sobě a co má na sobě váš sourozenec nebo někdo z rodičů, prosím i barvy do Excercisebook. Datum 1st April

Nezapomeňte na projekt o Velikonocích, někteří mi ho už poslali, zatím jen přes mail, ale dobře si ho schovejte, budu na něj velmi zvědavá v živé podobě. S kým bych chtěla ve čtvrtek hovořit se ozvu zítra, musím to dělat postupně, nejde to jinak technicky a moc se těším. Marta


2. ročník - učivo na 1. a 3. dubna

Prv učebnice str. 50/51 - přečíst

Prv PS str. 63 - vypracovat

+ napsat referát (přibližně 10 vět) na téma "Ptáci v okolí mého bydliště" (viz příloha)

Vv/Pč - vyrobit jarní nebo velikonoční dekoraci - nápad, technika provedení je zcela na vaší fantazii. Prosím vyfotit a poslat do 8. dubna na adresu: pristasova.zsbrezany@seznam.cz - bude na známky.


Ahoj všem, dostávám od vás moc pěkné práce, snažím se vám každému odpovědět a zhodnotit vaši práci. Ne všichni pracují tak, jak by měli a práci se pod výmluvami vyhýbají, věřte, že jim to bude chybět. Ale je to už na jejich rozhodnutí. 

Požadovaná cvičení odešlete do úterý 9:00 hodin. 

UČIVO ÚTERÝ 31. 3. 2020
3. TŘÍDA

Čj: uč. str. 35/1, přepište si do sešitu oranžovou tabulku, tučně zvýrazněné nadpisy napište červeně, několikrát si tabulku přečtěte + 1 cv. v prac. sešitě.
M: uč. str. 43/3 - 6 př. + ZK + 1 cv. v prac. sešitě.

Aj: napsat slovíčka str. 44. 

Prv: 1 cv. v prac. sešitě.


4. TŘÍDA

Čj: uč. str. 40 čti nahlas báseň, vypiš 6 podst. jmen a urči vše, co umíš, u mužského rodu nezapomeňte na ž. a nž., kdo zapomněl - životný a neživotný + 1 cv. v prac. sešitě.

M: uč. str. 35/1 pozorně si přečtěte tabulku, 35/2 - 4 př. + 1 cv. v prac. sešitě.

Čt: str. 128 - Upír, str. 129 - 129 Vodníkova pomsta.

Vl: uč. str. 18 číst + zápis nalepit + další stránka z prac. sešitu, prosím tuto mi pošlete, jinak nic dalšího neposílejte.

Mám k dispozici CD k učebnici Aj pro obě třídy, ve středu musím do školy, předám Monice, kdo bude mít zájem, domluvte se s ní a nějak si to předávejte a zkopírujte, aby děti nahrávku měly k učebnici. Povinné to není, jen pokud má někdo zájem. Držte se a opravdu není nutné dělat více, než jsem zadala. Marta


Pondělí, úterý 30. - 31. 3. 2020 - 2. ročník

Pondělí

Český jazyk - pracovní sešit - str: 21/cv. 3, 4 + soutěž.

Matematika - str: 39/cv. 1, 2.

Čtení - 15 minut/vlastní výběr knihy - hlasité čtení.

Úterý

Český jazyk (učebnice) str: 91/ podstatná jména - žlutý rámeček přepiš do sešitu, cvičení 2, 3 - ústně (rozhlédni se kolem sebe), cvičení 4/můžete psát rovnou do učebnice, cvičení 5/ústně.

Písanka 2 - str: 2, 3.

Matematika - str: 39/cv. 3, 4, 5.


Vážení rodiče, našla jsem pro Vás, ale především pro děti odbornou pomoc při problémech s vysvětlením nepochopeného učiva. Samozřejmě jsou Vám vždy k dispozici naše paní učitelky, ale nyní předávám i další možnost pomoci, kterou nabízí Český červený kříž. Původně jsem tento odkaz chtěla nabídnout rodičům dětí, které ve škole využívají pomoc asistenta pedagoga, ale nakonec ukážu všem a je na Vás, zda jej využijete.

Byl zahájen projekt "Doučko", který nabízí online doučování prověřenými dobrovolníky, především učiteli a vysokoškolskými studenty. Doučování je zdarma, stačí na výše uvedeném odkazu vyplnit formulář, ČČK sežene vhodného dobrovolníka a ten se s Vámi spojí. Někomu z Vás může pomoci vysvětlení učiva "třetí" osobou, která možná vysvětlí učivo jinou formou.

Berte to jako další možnou variantu, jak dětem i Vám výuku usnadnit.

Přeji Vám ať vše zvládáte co nejjednodušeji, Pavlína Sáblová


Milé děti, milí rodiče, začínáme další týden naší výuky na dálku, ještě to bude nějakou dobu pokračovat. Všem,kteří jste mi své práce poslali, děkuji,také děkuji za trpělivost. Vaše úkoly po zásluze hodnotím, proto na vás znovu apeluji na rodiče, nechte některá cvičení děti dělat samostatně, máte svých starostí dost. Určitě nebudu chtít, abyste mi každý den posílali vše, co jste udělali, jen některá cvičení, ta budu hodnotit, po návratu si ovšem projdu vše,co děti udělaly. Bohužel, jsou mezi vámi tací, kteří se práci vyhýbají. Opravdu budu vše chtít vidět a zkontrolovat po návratu.

UČIVO PONDĚLÍ 30. 3. 2020

požadovaná vypracovaná cvičení pošlete e-mailem do úterý 31. 3. do 9:00 hod.
3. TŘÍDA

Čj: uč. str. 34/2 vypiš do sešitu 5 podst. jmen a urči rod a číslo + 1 cv. z pracovního sešitu, toto cvičení mi pošlete, ze sešitu ne.

M: uč. str. 42 do M-G, čtěte, zkuste rýsovat kružnice, držte kružítko za horní část, nesahejte na ramena kružítka. Rýsujte si na volný papír obrázky kružítkem podle vlastní volby, bavte se tím, ono to ze začátku nepůjde, chce to čas. Výsledky neposílejte, založte do sešitu.

Prv: uč. str. 63 čtěte, nalepte zápis, pošlete mi poslední cvičení z prac. sešitu, které jste v minulých dnech udělali.

Čt: str. 137 2x přečíst, do sešitu odpovězte na 1. otázku. Četla jsem si váš úkol z minulého čtení, u některých odpovědí jsem se dobře bavila, jen prosím, dodržujte zápis, tedy pište autora a název článku. Odpověď mi tentokrát neposílejte.


4. TŘÍDA

Čj: uč. str. 39/1 do sešitu, NAD podstatné jméno, kam doplňujete koncovku napište vzor v daném tvaru - vzor motýly pány. To mi prosím pošlete.

M: uč. str. 34/1, 2 do sešitu + 1 cv. do prac. sešitu

Aj: str. 43 slovíčka napsat

Př: str. 42 číst, do sešitu nalepit zápis, odpovězte na úkol pod lupou č. 5, řiďte se pokyny v zadání, prosím úkol mi pošlete.


Pátek 27. 3. 2020 

Zdravím vás všechny, ještě jednou děkuji za vaše práce, po zásluze je ohodnotím, ti kteří úkol neposlali jsou hodnoceni za 5, bohužel, čekala jsem do čtvrtka 26. 3. do 14 hodin.

Další úlohy a cvičení, které budu chtít kontrolovat průběžně vždy posílejte vyfocené a to přesně  do zadaného termínu. Slouží to jako podklad pro hodnocení. Pokud by nastal nějaký problém s odesláním, ihned mě kontaktujte, vše vyřešíme.

Dnešní úlohy ke kontrole mi pošlete nejpozději do soboty 9:00 hodin ráno.

3. TŘÍDA

M: uč. str. 41/5 na folii, 41/10 do sešitu, toto cvičení nafoťte a pošlete mi do mailu ke kontrole + 1 cv. z prac. sešitu, to mi neposílejte.

Čj: uč. str. 33/2, 3 na folii, nafoťte a pošlete mi do mailu + 1 cv. z prac. sešitu, to mi posílat nemusíte.

Čt: str. 135 - 136, do sešitu čtení odpovězte na otázku č. 2 ze str. 136, také nafoťte a pošlete mi.


4. TŘÍDA

M: uč. str. 32/19 do sešitu, 32/20 - 3 př. + ZK, nafoťte a pošlete mi do mailu, 33/1 KLIDNĚ POUŽIJTE ŠPEJLE.

Čj: uč. str. 38/3 do sešitu + 1 cv. z pracovního sešitu, vše nafoťte a pošlete mi do mailu.

Aj: str. 42 napište slovíčka + 1 cv. z prac. sešitu.

Dnes vám (oběma třídám) zároveň přibude velikonoční projekt, který vypracujte k danému datu (do 8. 4. 2020) a pošlete mi jej ke kontrole. Podklady k jeho zpracování si stáhněte níže. Budu se těšit na vaše práce.

Mějte se hezky a o víkendu si odpočiňte. Marta


Čtvrtek 26. 3. 2020

3. třída

M: str. 40/1, 2, 3 na folii, 40/4 do sešitu + 1 cvičení prac. sešit

ČJ: uč. str. 32/1 do sešitu

Prv: napište 5 vět na téma "Proč mám rád jaro"

Aj: Opakujte slovíčka, která jste se zatím naučili.


4. třída

M: uč. str. 32/12 do sešitu

Čj: uč. str. 37/1 vypiš 5 podst. jmen do sešitu, urči vše, co umíš.

Vl: str. 16-17 číst, zkuste udělat sami výpisky do sešitu, opravdu jen stručně

Čt: str. 126-128

Děti moc vám děkuji, za vaše zprávy ohledně středečního úkolu, zvládli jste to skvěle, ale bohužel, je vás ještě několik, kteří mi neposlali vůbec nic. Budu čekat ještě do zítřejšího rána, všechny, kteří jste mi práci poslali, po zásluze ohodnotím a vy, kteří jste neposlali, také po zásluze ohodnotím. Musím říct, že jste vy, co mi napsali byli hodně kreativní a já si toho moc vážím. Ani nevíte, jak moc mi všichni chybíte, vaše vtipné hlášky, malůvky, to mě hodně utvrzuje v tom, že naše práce má smysl. A také hodně moc děkuji těm rodičů, kteří mi volali, napsali, moc si toho vážím. Tak se držme vzájemně mí nejmilejší, no vlastně až po našem Ondráškovi a malé Lindičce, která se teprve narodí, furt jste všichni mé velké lásky Papapapa Marta


Středa 25. 3. - 2. ročník - Dnes si trochu odpočinete :)

Čtení - vlastní výběr knihy/15minut.

Matematika - pouze opakování/násobky 2 a přidejte násobky 3 - ústně. 

PRV učebnice - přečíst str. 46-47 + prohlédnout si str.48-49 - "jaro u vody", PRV PS - str. 58 a str. 59 / pouze cv. 2, 5 + na čtvrtku A4 nakreslete jarní rostlinu (výběr rostliny a výtvarné techniky je na vás). Na obrázek napište - název rostliny, kde se vyskytuje, barva květu.


Čtvrtek 26. 3. - 2. ročník

Český jazyk - pracovní sešit str: 21/cv. 1, 2.

Matematika - str: 38.

Čtení - učebnice ČJ str: 61/popis zvířete. Vypracovat cvičení 1, 2, 3 - ústně. Cvičení 4 - nakresli do školního sešitu ČJ.


Středa 25. 3. 2020 - 3. + 4. třída

Ahóój vám všem, tak si tady čtu, že budeme ještě nějakou dobu doma. No radost, smutek??? To je otázka pro každého.

No na středu vám posílám takový zajímavý úkol, vlastně úplně vědeckou práci, prosím dělejte to sami, k tomu rodiče nepotřebujete, kreslete, malujte, dělejte si poznámky.... Budete k tomu mít k dispozici fotografii. Ano, to jsou sazenice papriček a ty teď přesazuji do kontejnerků. Spočítejte mi, kolik papriček ještě musím dosadit, těch platíček mám ještě 5, tak kolik toho ještě mám dohromady přesadit? No a kdyby stejné množství papriček měl každý z členů vaší rodiny, kolik byste jich nakonec měli na zahrádce? Moc prosím nevolejte k tomu své rodiče, vypracujte sami.

A ještě jeden úkol, co je to HABANERO? Napište mi svými vlastními slovy, nekopírujte z wikipedie. 

Vše mi prosím pošlete do mailu, máte ho v žákovské knížce. Nejde mi gramatickou správnost, jde mi o vaši iniciativu. Vím, že se to zase některým rodičům líbit nebude, ale situace je taková, tak to tak prostě přijměte, mluvím teď k vám mým báječným žákům. Pište, foťte, kopírujte, malujte.

Zítra na FB a Českém rozhlasu si ve 12. 30 zazpíváme s panem Svěrákem písničku - určitě to tam najdete. Moc na vás všechny myslím a budu netrpělivě čekat na zprávy od vás. Vaše Marta


Pondělí  23. 3. 2020 - 2. ročník

Čtení/sloh - Opět z učebnice ČJ (opakování) str: 68/cv. 4, a, b - přečíst a odpovědět. Dále cvičení 5 - popis spolužáka napiš do sešitu. Hádat budeme až ve škole :)

Český jazyk - příprava na slovní druhy! Pracovní učebnice ČJ str: 19/cv. 1, 2, 3, 4, 5.

Matematika - str: 31, 32.

Úterý 24. 3. 2020 - 2. ročník

Český jazyk - učebnice ČJ str: 90/hlasité čtení - několikrát přečíst všechny slovní druhy a žlutý rámeček. NEUČTE se slovní druhy zpaměti!!! Cviční 3/vypracovat rovnou do učebnice. Cvičení 4 - vynecháme. Pracovní učebnice str: 20/ vypracovat celou stranu. 

Matematika - úkoly na docvičení a matematické hry ze strany 33, 34 - vynecháme! 

Začínáme s násobením str: 35, 36, 37.


Dobrý den všem, začínáme další týden, kdy se s učivem budete seznamovat sami, moc děkuji všem, kteří už jste se ozvali a mám od vás nějakou zpětnou vazbu, co vám jde, co naopak dělá problém. Snad i to množství učiva je aspoň trochu přijatelné. Myslím, že někteří budete dokončovat 1. díl pracovního sešitu z matematiky, pak pokračujte v práci ve 2. dílu.

PONDĚLÍ 23. 3.
3. TŘÍDA
Čj: uč. str. 29/ 2, vypište do sešitu 10 podst. jmen a určete u nich rod, používejte tyto zkratky r. m., r. ž., r. stř., 30/1 na folii + 2 cvičení z prac. sešitu.

M: uč. str. 38/7 - 6 př. + ZK, 38/8 vše do sešitu + 1 cv. z prac. sešitu.

Prv: str. 62 - 3. otázka, napište 3 rostliny a 3 živočichy, které najdeme na louce, na poli, u vody, u každého ekosystému budete mít tedy 6 názvů, prosím celé názvy + prac. sešit 1 cvičení, které vám chybí.

Čt: str. 134 2x přečíst báseň "Teče voda mezi lesy" nahlas + mimočítanková četba, co právě čtete.

Hv: není povinné, ale kdo chce, zazpívejte si některou píseň, kterou máte rádi :-)

4. TŘÍDA
Čj: uč. str. 34/1 ústně, říkejte si NÁMOŘNÍK - BEZ NÁMOŘNÍKA - VIDÍM NÁMOŘNÍKA - 4. P. = 2. P TEDY ROD ŽIVOTNÝ; NŮŽ - BEZ NOŽE - VIDÍM NŮŽ - 4. P. = 1. P. TEDY ROD NEŽIVOTNÝ, uč. str. 34/2 do sešitu vypiš 10 maskulin a podtrhni barevně podle zadání + 1 cv. v prac sešitě

M: uč. str. 29/27 udělejte si ústně, 30/1 folie, 30/2,3 pořádně přečíst + růžová tabulka + 1 cv. z prac. sešitu.

Aj: minule jsem vám napsala špatnou stránku pro napsání slovíček, kdo tedy nenapsal slovíčka ze str. 41, napíše dnes, doporučuji, kdo má možnost, najděte webové stránky ŠKOLA S NADHLEDEM ANGLIČTINA - oddíl Can - can´t, zkuste poslouchat a cvičení zkuste udělat, je to docela zábavné, třeba si to zkuste poslechnout i víckrát.

Hv: totéž,co 3. třída - není povinné, ale kdo chce, zazpívejte si některou píseň, kterou máte rádi :-)

Př: číst str. 41 + nalepit zápis, pokud nemáte možnost tisku, prosím opsat. Učit se je potřeba každý sám, to zvládnete.

ÚTERÝ 24. 3. 
3. TŘÍDA

Čj: uč. str. 31/1 do sešitu vypiš 7 podst. jmen, urči rod, číslo a pád, užívej zkratky r., č., p., do sešitu ČJ - 31/1 - po: v- č-štěn- kabát + 2 cvičení na webu Školákov vyjmenovaná slova.M: uč. str.39/14 - 6 př. + ZK., 39/17 vše do sešitu + 1 cv. v prac. sešitě.Aj: uč. str. 43 slovíčka napsat + web ŠKOLA S NADHLEDEM - ANGLIČTINA - BODY PARTS.

Prv: uč. str. 62 odpověď na otázku č. 4 - do sešitu napsat asi 4 věty + 1 cvič. z prac. sešitu.

4. TŘÍDA

Čj: uč. str. 35/1 pozorně přečíst, 35/2 můžete dělat ústně, 36/1 každý vzor si pozorně přečtěte, do sešitu Čj - D vyskloňujte slovo vodník.

M: uč. str. 31/6, 9 pozorně si úlohy přečtěte, cv. 9 dopočítejte na folii 31/11 - 3 př. + ZK do sešitu + 1 cv. z prac sešitu.

Čt: str. 124 - 126 báseň + "Cesta za prstenem...."

Vl: str. 14 + zápis, do sešitu str. 15 časovou přímku, zaznačte údaje ze cv. b)/1, 2, 3, zkuste si odpovědět ústně na otázky ze cv. a)


Ahojte děti, tak už jsme doma druhý týden, vím, že toho máte hodně, ale nedá se nic dělat, vím že to zvládnete.

PÁTEK 20. 3.
3. TŘÍDA

M: uč. str. 37 přečíst růžovou tabulku je velmi důležitá, 37/2 6 př. + ZK. do M -Š, 37/3 sešit + 2 cvičení v prac. sešitě.

Čj: uč. str. 28 přečti si pořádně 3x oranžovou tabulku, 28/1 vypiš 5 podstatných jmen a urči rod, číslo a pád, použij zkratky r., č., p., 29/1 ústně + 2 cvičení z prac. sešitu

Čt: str. 133 - 134


4. TŘÍDA 

M: uč. str. 28/22 zkoušku ne, sešit, 29/25, sešit + 2 cvičení prac. sešit

Čj: uč. str. 33/1 3x přečíst, napsat červeně do sešitu: 4.p. = 2.p. rod životný kluk - bez kluka - vidím kluka, 4.p. = 1. p. rod neživotný strom - bez stromu - vidím strom 33/2 folie, toto učivo je hodně těžké, snažte se to aspoň trochu pochopit, budeme pak pilně trénovat

Aj: napsat slovíčka str. 23

Děti, vím, že je to těžké, taky bych byla raději ve škole s vámi, moc vás prosím, nedělejte to těžké vašim rodičům, mám zpětnou vazbu od některých, prý se vám nechce dělat, ale nedá se nic dělat, situace je taková,jaká je. Věřím vám, že se budete snažit, moc se na vás těším, už kvete hlaváček jarní, kdyby se tam někdo chtěl zajet podívat na kole, my to společně asi nestihneme. Vaše Marta


Ahojte všichni, tak od některých rodičů mám zpětnou vazbu, jak vše zvládáte, někteří se ještě neozvali, tak předpokládám, že to nějak jde. Vím, že to jednoduché není, ale situace je taková, jaká je. Tak pojďme na to.

STŘEDA 18. 3. 

3. TŘÍDA
ČJ: Procvičovat pádové otázky, uč. str.26/1 opsat do školního sešitu a nad zvýrazněné podst. jm. napsat číslicí pád, str. 27/1 na folii, je třeba si říkat pádové otázky, př. s kým s čím - s tatínkem, p. 7.    

M: uč. str. 32/4 - 4 sl. písemně M-Š, 34/5 - 2 sl písemně M -Š, 34/6 M - Š.

Prv: 2 cvičení v pracovním sešitě, začněte od začátku, co vám chybí, rozhodně nepokračujte zatím dál a opakujte si kapitoly od str. 58 - 62.

Aj: stále platí učit se slova písně Head and shoulders, po návratu do školy už ji opravdu budete umět všichni a pište slovíčka str. 42. Už se s psaním nebudeme pak zdržovat, doplníme jen výslovnost a budeme hlavně mluvit a mluvit. Prac. sešit 1 další cvičení. Doporučuji Školákov, máte tam angličtinu a máte možnost procvičování, zapište si prosím do Excercise book, co jste dělali, třeba Toys slovíčka, možností tam máte dost.

Čt + Ps: čítanka str. 131 - 132, písanka 2 další cvičení.

4. TŘÍDA
ČJ: uč. str. 31/1 písemně do Čj - Š, NABÍZÍM NÁPOVĚDU: žirafy, stopy, kůzlata, hvězdy, liščata, košile, koroptve, vesnice, želvy, hlavy, bledule. 31/2 do Čj - Š VYPSAT 4 feminina a určit vše,co umíte.

M: uč. str. 26/3 písemně M - Š, 26/8 4 př. + zk. do M-Š.

Př: číst str. 40 + učit se + nalepit zápis.

Čt: str. 120 -122

Aj: napsat slovíčka str. 40 , pak se ve škole nebudeme zdržovat psaním, jen dopíšeme výslovnost a budeme hlavně mluvit. Prac. sešit další 2 cvičení, vy, kdo víte, že jste byli pozadu dělejte více, abyste ostatní dohnali, nebudu tady jmenovat, víte to sami. Doporučuji Školákov, jsou tam témata, která znáte a je tam prostor na procvičování.


ČTVRTEK 19.3.

3. TŘÍDA

M: uč. str. 34/ 8 2 sl. písemně M - Š, str. 36/1 překreslete kružnici do M -G a napište k tomu popis z učebnice, prac. sešit další 2 cvičení.

ČJ: uč str. 27/2 písemně Čj- Š, zkuste číslicí nad podst. jm., které bylo v závorce napsat číslo pádu, 27/3 vypište do sešitu 10 podstatných jmen, ne vlastní jména. 2 cvičení z prac. sešitu.

Prv: prac. sešit další 2 cvičení, která vám chybí. Nepokračovat dále. Opakovat, procvičovat učivo.

Aj: Školákov - téma NUMBERS

4. TŘÍDA

M: uč. str. 27/13 písemně M-Š, 27/14 písemně 4 příklady bez zkoušky, 27/15 písemně.

ČJ: uč. str. 32/2 číst, kdo chce naučí se zpaměti, hlavně zjistěte, kdo báseň napsal, a vzpomeňte, co jsem o autorovi říkala, 32/1 písemně Čj - Š, 2 cv. do prac sešitu

Vl: uč. str. 12 překreslete časovou osu do sešitu, str. 13 - 14 Velkomoravská říše číst + učit se + zápis nalepit či přepsat, doporučuji ŠKOLÁKOV vlastivědu pro 4. ročník, je to opravdu dobře udělané pro procvičování daných témat. Prac. sešit str. 9 pokud jsou tam nějaké tvořivé práce, či skupinové, ty nedělejte, i v dalších dnech.

Čt: čítanka str. 123.

Doporučila jsem vám možnost sledovat ČT 2 UčíTelka, zatím, co jsem viděla, vy už zvládáte, samozřejmě sledovat můžete, spíše doporučuji na procvičování hlavně Školákov, Online cvičení, Gramar in, je tam dostatek materiálů, nebudu vám to dávat příkazem, nechávám na vaší volbě, sami víte, co vám nejde. Máte tam zpětnou vazbu, co vám nejde. Nikdo z vás se nemusí bát, že po návratu se hned budou psát testy, apeluji na vás, každý den splňte to, co máte udělat, protože nevíme jak dlouho budeme doma a je potřeba pracovat každý den a nespoléhejte moc na to, že přes týden nebudete dělat nic a doženete to o víkendu. Bohužel vím, že je mezi vámi pár žáků, kteří rádi svou práci odkládají, proto vás nabádám, pracujte každý den, určitě se to vyplatí. Rodičům opravdu moc děkuji za pomoc. Vážím si toho moc. Marta Kelnarová


18. 3. 2020 středa - 2. ročník

Čtení - Dnes čtení z učebnice ČJ str: 81/ Slohová cvičení - čtení s porozuměním. Cvičení 1/přečíst. Cvičení 2/vypracovat rovnou do učebnice (obyčejnou tužkou). Cvičení 4/ústně. 

Matematika - Str: 27, 28.

19. 3. 2020 čtvrtek - 2. ročník

Český jazyk - Pracovní učebnice Str: 18/ vypracovat celou stranu (opakování). Učebnice ČJ str: 111, 112 - pouze možnost dalšího procvičení a opakování - dě, tě, ně, bě, pě, vě, mě - vyplňujte obyčejnou tužkou rovnou do učebnice.

Matematika - Str: 29, 30. 

Čtení - str: 61 - 64/ Jak tatínek ulovil velrybu, Kam pluje lodička z papíru, Čtyři dlaně, Nač je dobrá řeč - přečíst a vypracovat cvičení v pracovním sešitě. (Jsou to poslední příběhy z modré čítanky. Budete mít tedy celou čítanku vypracovanou :)

Prvouka - opakování

- hodiny (čtvrt, půl, třičtvrtě a celá)

- režim dne (ráno, dopoledne, poledne, odpoledne, večer a noc)

Pracovní listy na opakování níže ke stažení.


Ahoj brouci (oficiálně milí žáci),

moc zdravím všechny družináčky, ale i vás ostatní. Letos se opět připravujeme na zahradní slavnost a já stále věřím, že třeba i na nějakou přehlídku nebo taneční soutěž. Proto bych vám touto cestou chtěla zadat i zábavnější domácí úkoly :-)

Všichni jste již dostali text písně Veď mě dál cesto má - Pavel Bobek, kterou se opravdu krásně celou naučte. Pomoci vám může tento odkaz nebo soubor ke stažení níže.

Také všichni trénujte zpěv písně na Jarní roztančení 2020 (i kdyby nakonec neproběhlo) Odolena Voda je má - Zuzana Treslerová, ke stažení níže.

Naše slečny ze 4. ročníku prosím, aby klidně i samostatně trénovaly tanec na tomto odkazu - cca od 50. vteřiny a také zpěv písní Whisky to je moje gusto - Věra Martinová a Když v baru houstne dým - Yvetta Simonová, které si stáhněte níže.

Naše zloduchy (třeťáci kluci a Lukáš K.) pod vedením Vojty Vargy prosím o trénink zpěvu písní ve zkrácené formě ke stažení níže. Báječná ženská - Michal Tučný a Všichni to znaj - Doctor P.P.

Zbytek musíme doladit až se osobně potkáme, ale scénář mám připravený, ještě řeším několik drobností se školkou. Už teď vím, že to zase bude BOMBA!

Bětko, náš milý vypravěči, hned jak bude scénář úplně hotov, pošlu ti e-mailem.

Gabčo S., naše největší statečná, trénuj také choreografii Whisky to je moje gusto, abys věděla, co tančí ostatní, ale ty budeš mít pak své kroky. Neboj, už teď vím, že to hravě zvládneš, věřím ti!

Prvňáčci a druháci, pro vás mám také vaší vlastní skladbu, ale tu se naučíme až se spolu potkáme.

Myslím na vás a moc se těším až budeme moci zase pořádně trénovat, zpívat, tančit, řádit...

Pavlína Sáblová


Ahojte všichni, snad jste si odpočinuli o víkendu a načerpali síly na sluníčku a znovu pojďme do práce. Asi by nebylo špatné, kdybyste si nastavili denní režim jako když chodíte do školy, myslím, že spoustu věcí z učiva jste schopni zvládnout sami a nemusíte čekat až do odpoledne na rodiče. Pokud tam budete mít nějaké chybky, nevadí, já pak aspoň uvidím, na co se máme po návratu zaměřit. Látku, kterou se máte naučit, můžete také cvičit sami, rodiče vám to do hlavy stejně nenalejí. Jinak mou mailovou adresu máte, pište kdykoliv.


Milí rodiče, prosím všechny, s kým ještě nekomunikuji e-mailem, abyste mi na sebe svůj e-mailový kontakt poslali. Děkuji Vám, Marta Kelnarová.

Učivo pondělí 16. 3. - 3. třída

Čj: uč. str. 24/1, 2 ústně, 24/3 do školního sešitu, prac. sešit další 2 cvičení.

M: uč. str. 32/1 toto cvičení si 3x nahlas přečtěte, je to podobné jako u zaokrouhlování na desítky, jen se teď musíte zaměřit na číslo, které je po řádu stovek, tedy na desítky, pořádně si přečtěte a sledujte uvedené příklady v tomto cvičení. 32/2 do školního sešitu, klidně si dávejte do rámečku řád desítek a podle toho, jaké tam máte číslo, zaokrouhlíte. Prac. sešit další 2 cvičení.

Prv: str. 61 číst až po - Lidé se snaží zabránit dalšímu znečišťování.....toho chlapce s bublinou už ne + zápis do sešitu nalepit. Prac. sešit, další 1 cvičení.

Čt + Ps: číst str. 130 nahlas, písanka 1 další cvičení.

Hv: dobrovolné můžete si na You Tube pustit Pokáče a jeho novou píseň Korona, jen kdo chce.


Učivo pondělí 16. 3. - 4. třída

Čj: str. 29/ 1 ústně, 29/2 - 3x přečíst nahlas, 29/4 do školního sešitu, 2 cvičení z pracovního sešitu.

M: str. 24/12 do sešitu, rada - škrtněte si všechny nuly v děliteli (to je to druhé číslo), kolik jich škrtneš, tolik nul škrtneš i v tom prvním čísle, tedy v dělenci, tolik nul, kolik ti zbude se musí objevit i ve výsledku. Str. 25/1 do sešitu geometrie - pořádně si to přečtěte, klidně i 3x, a pak rýsujte, zase se držte návodu. 25/2 do sešitu + prac. sešit 2 další cvičení.

Př: str. 39 přečíst + nalepit zápis, učit se, to zvládnete sami.

Aj: str. 39/4, napsat slovíčka + 2 cvičení v prac. sešitě.

Hv: totéž co 3. tř.


Učivo úterý 17. 3. - 3. třída

Čj: přečíst 2x nahlas str. 25, naučit pádové otázky str. 26 + 2 cvičení z prac. sešitu.

M: str. 33/1, 2, 3 na folii + 2 cvičení prac. sešit.

Aj: napsat slovíčka str. 41 + 1 cv. v prac. sešitě

Prv: str. 61 od textu, kde jste skončili včera do str. 62 přečíst, učit + nalepit zápis.


Učivo úterý 17. 3. - 4. třída

ČJ: str. 30/1 ústně, 31/2 číst, naučit, 30/3 folie, do školního sešitu vyskloňovat podstatné jméno MRKEV a POVĚST + 2 cv. z prac. sešitu.

M: sešit geometrie 25/4, 5 napište k nim podle učebnice, jak se trojúhelníky nazývají. Prac. sešit 2 cvičení.

Čt: čítanka str. 118 - 120 Naše pštrosí vejce.

Vl: str. 11 číst, učit + nalepit zápis.

Všechny děti nezapomeňte využívat doporučené weby, je jich dost a máte tam zpětnou vazbu. Uvidíme, co přinese zítra pořad UčíTelka na Čt 2 od 9.00 hodin.

Snažte se některé věci opravdu dělat sami, jste tak zvyklí i ze školy, že u vás věčně nestojím. Moc mi chybíte a těším se zase na setkání s vámi. Marta


2. ročník - pondělí 16. 3. 

Čtení - modrá čítanka str : 59, 60/ Tři přání - přečíst a vypracovat cvičení v pracovním sešitě.

ČJ - pracovní sešit str: 15/opakování dě, tě, ně. Písanka 2 - str: 1/celá strana - obtáhni malá i velká písmena abecedy. Opakování abecedy zpaměti.

Matematika - str: 22, 23. Dále začínáme s přípravou násobení - zatím si pouze vypsat do sešitu násobky 2 - (0, 2, 4, 6, 8, 10, 12, 14, 16, 18, 20) několikrát přečíst - hlasité čtení.


2. ročník - úterý 17. 3.  - v úterý máme dvě hodiny ČJ a dvě hodiny MA - dnes toho bude více :(

ČJ - učebnice str: 85/ přečíst postupně každé cvičení - důležité jsou hlavně žluté rámečky! Cvičení 2 - vypracovat do sešitu, ostatní cvičení pouze ústně (pokud máte registraci - učebnice.online - viz můj email, pracujte s učebnicí v elektronické podobě. Pracovní sešit ČJ - str: 16, 17.

Matematika - str: 24 (vynecháme cvičení 3.a), str: 25 (vynecháme cvičení 2), str:26 ( vynecháme cvičení 5,6). Opakování zpaměti - násobky 2.



Ahoj děti, tak na pátek toho tolik nebude :-)

3. třída - pátek 13. 3.
M: uč. str. 31/1 ústně, 31/2 folie, 31/3 zkoušet sestavit různé obrazce, nalepit 2 obrazce do sešitu

M-G: v prac. sešitě najít kapitolu Čtyřúhelníky a vypracovat.

Čj: uč. str. 22/1 do sešitu vypsat 7 slovních druhů ohebných, 7 neohebných, 23/ 1 na folii tvary slova pavouk, dole na str. 23 přečíst oranžovou tabulku a naučit se. Prac. sešit 4 další cvičení.

Čt: čítanka str. 128 - 129 číst nahlas, do sešitu čtení odpovědět na otázku 1 ze str. 129.

Třetáci, čtěte vždy až do konce, někdy je společná informace pod úkoly 4. třídy.

4. třída - pátek 13. 3.

M: uč. str. 23/2,3 do sešitu, 23/4 ústně, str. 24/6 ústně, do M - D str. 24/9 - 4 př. + Zk.

Čj: str. 28/1 ústně, přečíst, naučit zelenou tabulku, 28/3 folie, 28/4 do sešitu

Aj: str. 38/2 učit věty a jejich překlad, 39/3 ústně, opakovat slovíčka

Odkaz na nový web: Umíme to - Online procvičování školního učiva, tady můžete obě třídy procvičovat i angličtinu...

Přeji hezký víkend, snad jste všichni zdraví a nezapomeňte číst. Vaše učitelka Marta


Ahoj děti, posílám další učení, stále na vás myslím, Marta.

3. třída - čtvrtek 12. 3.

Čj: Uč. str. 20 / 1 folie, cv. 2 folie, cv. 3 folie, moc prosím o kontrolu od rodičů, prac. sešit další 4 cvičení.

M: Uč. str. 30 / 1 folie, do sešitu 30 / 13, 30 / 15 (2 sloupečky), prac. sešit další 4 cvičení

Prv: číst str. 60

Aj: Uč. str. 40 napsat slovíčka anglicky, česky, prac. sešit 1 další cvičení


4. třída - čtvrtek 12. 3.

M: Uč. str. 23 / 9 do sešitu, 23 / 11 do sešitu, prac. sešit dalších 5 cvičení

Čj: Uč. str. 27 / 1 přečíst, hledat rýmy, do sešitu vypsat 5 podst. jmen rodu ženského, určit vše, co umíme, prac. sešit dalších 5 cvičení

Vl: číst str. 9, 10 + zápis do sešitu (viz níže), prosím učit se tuto látku, zápis do sešitu + ze str. 10 pod zápis překreslit časovou osu dole v učebnici, prac. sešit str. 7

Čt: Číst str. 117

K procvičování látky je možné používat on line cvičení, Školákov, Gramar.in, děti zde mají zpětnou vazbu. Kdybyste cokoliv potřebovali, dejte vědět.


INFORMACE PRO RODIČE ŽÁKŮ 3. a 4. ročníku

Vážení rodiče, vzhledem k situaci, která vznikla ohledně uzavření škol z vám již známých důvodů, budu denně dětem touto cestou posílat úkoly, které budou denně vypracovávat. Mají s sebou všechny sešity, do kterých budou vypracovávat úkoly, jiná cvičení budou dělat na folii a také ústně. Prosím tedy v určité míře o kontrolu práce, tedy té ústní hlavně. Chápu, že je to zátěž pro vás, ale budu ráda, když dětem pomůžete. Moc vám za to děkuji. Pokud budete mít jakékoliv dotazy, prosím pište maily, případně SMS. Dávám přednost mailu, pokud máte možnost. Pokud by chtěl někdo osobní konzultaci, dejte vědět. I děti mi mohou psát,co budou potřebovat. Nemám problém vaše děti přijet i navštívit, poradit a probrat potřebné.

No situace je taková jaká je, prosím zvládněme ji společně. Vaše učitelka Marta 


3. třída - středa 11. 3.
ČJ: učebnice str. 19 - přečíst popis hračky, popsat do sešitu ČJ - Š svou oblíbenou hračku. Nemusí být dlouhé, stačí 6 vět. Prac. sešit str. 46, kdo má hotovo, nedělá.

Čítanka: s. 125 - 127 nahlas

Písanka - 1 další stránka

M: Uč. str. 19 do sešitu M - Š str. 29/ 1, 6, 9 - 4 sloupce, v prac . sešitě 5 dalších cvičení tam, kde skončili.

Aj: Naučit se slova písně Head and shoulders a ukazovat, prac. sešit 3 cvičení další, kde jste skončili....

Prv: Zápis do sešitu prosím vytisknout a nalepit do sešitu nebo přepsat (viz níže)


4. třída - středa 11. 3. 

ČJ: učebnice str. 25, cv. 1, 2, ústně, 3 na folii, prosím o kontrolu, str. 26/1 do Čj - Š písemně, Prac. sešit další 4 cvič. tam kde skončili

Čítanka: str. 114 - 116 číst nahlas

M: Učebnice str. 21 do sešitu M - Š 21 / 1, 22 / 3 ústně, 22 / 5 - 4 př. + ZK do sešitu M - Š, Prac. sešit 5 dalších cvičení

AJ: str. 38 napsat slovíčka, děti vědí jak a co + 1 stránka v prac. sešitě

Př: str 36 - 38, číst, prohlížet, učit. Zápis prosím vytisknout a nalepit do sešitu nebo opsat (viz níže). Prosím, aby si děti z učebnice přečetly další náležitosti, je potřeba naučit se pracovat s textem v učebnici.


2. ročník - úkoly 11. a 12. 3. 2020

11. 3. 2020

Čtení - Modrá čítanka str: 55, 56/ V lese, Na houbách - přečíst a vypracovat v pracovním sešitě jednotlivá cvičení k příběhu.

Matematika - Pracovní sešit str: 19, 20

12. 3. 2020

Český jazyk - Pracovní sešit str: 13, 14

Matematika - Pracovní sešit str: 21, geometrie str: 74

Čtení - Modrá čítanka str: 57, 58/Na pouti, Koala - přečíst a vypracovat v pracovním sešitě jednotlivá cvičení k příběhu.

Písanka 1 - do 15. 3. 2020 dopsat postupně zbývající stránky.

Prvouka - PS - str. 55 - 57



28. 2. - 8. 3. 2020

Pracovní sešit Čj - Str: 11/cv. 2,3 

Čtení - vlastní výběr knihy


12. 2. 2020

Matematika - Str: 11/cv. 3 + zelený sloupeček, cv. 5


Doplnění probraného učiva pro kontrolu (5. 2)

Matematika - Str: 8

Pracovní učebnice Čj - Str: 53/cv. 1, 2

Čítanka Str: 30/ MUDRC V ČÍNĚ - zpaměti na středu 12.2.


Kontrola probraného učiva  (od 3. - 5. 2. 2020) 

Pracovní učebnice Čj - str: 51, 52

Písanka str: 29, 30, 31

Matematika II. str: 6, 7


Domácí úkol - 30. - 3. 2. 2020

Pracovní učebnice Čj - str: 50/cv. 1, 3 ,4

Školní sešit z matematiky - příklady se závorkami.



Domácí úkol na středu - 29. 1. 2020

Matematika (druhý díl) str:4/cv.2


22. - 28. 1. 2020

Ústní procvičování - tvrdé, měkké, obojetné souhlásky.

Pracovní sešit ČJ - Str.: 43/cv.2


7. - 9. 1. 2020 (2. roč.)

Pracovní učebnice Čj - str: 30/cv. 2,3,4,5,6.


21. 12. 2019 - 5. 1. 2020

Matematika str: 58/celá strana.

Písanka str: 24/ celá strana.


10.  - 15. 12. 

Nakopírovaný papír (matematika) - závorky cv. 1, 2, 3, (4).


5. 12. - 8. 12. 

Pracovní učebnice ČJ - str: 24/2,3.

Písanka str: 17.

3. 12. - 5. 12. 2019

Učebnice Čj str: 35/cv. 8 


29. 11. - 1. 12. 2019

Písanka: W, w

Žákovská knížka str: 35 - vlastní sebehodnocení I. čtvrtletí

21. 11. 2019 - 2.roč. (úkol na 25. 11. 2019)

Matematika  - str: 44/2.

Český jazyk - opakování: druhy vět, hranice slov ve větě.


Úkoly - podzimní prázdniny 2. ročník

Český jazyk: nakopírovaný papír - druhy vět

Matematika: str: 35/celá strana


Prvouka - 2. ročník

Písemný test - 6. 11. 2019

Tématický blok: PODZIM (okruhy testu)

  • podzimní měsíce, co je podzimní rovnodennost
  • rozeznat stěhovavé a stálé ptáky + názvy
  • jehličnaté a listnaté stromy + názvy stromů, plody
  • lesní plody, houby (jedlé, jedovaté)
  • význam lesa
  • lesní zvířata
  • charakteristické znaky savců (srst, rodí živá mláďata, sají mléko...)
  • charakteristické znaky ptáků (tělo pokryté peřím, mají zobák...)
  • rozlišit ovoce x zelenina (názvy)
  • co je peckovice, malvice, bobule + uvést příklady